Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

14 May 2012 Serbia-Croatia-Slovenia

Σήμερα ο καιρός ,πάλι δεν μας έκανε το χατήρι,σηκωθήκαμε το πρωί και στο Βελιγράδι έβρεχε ασταμάτητα.Κατεβήκαμε στο εστιατόριο για πρωινό και μόλις τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας και μη έχοντας άλλη επιλογή, φορέσαμε τον αδιάβροχο εξοπλισμό και ξεκινήσαμε για τα σύνορα της Κροατίας.
Η διαδρομή μας ήταν σχετικά καλή.Δεν αντιμετώπισα πολλά προβλήματα με την οδήγηση.Θα έλεγα ότι ήταν ένα μικρό σχολείο οδηγικής συμπεριφοράς, σε αντίξοες συνθήκες ,το οποίο μου φάνηκε παρά πολύ χρήσιμο στην συνέχεια του ταξιδιού μας.

Πριν φτάσουμε στα σύνορα Σερβίας-Κροατίας,σταματήσαμε για ανεφοδιασμό και προσπαθήσαμε να ανασυνταχθούμε προκειμένου να συνεχίσουμε ξανά μες την βροχή, που δεν έλεγε να σταματήσει.

Εδώ είμαι σαν αστροναύτης.

Ευτυχώς είχα πάρει τα λαστιχένια γάντια μαζί μου.Δεν ξέρω αν υπάρχουν αδιάβροχα γάντια τελικά.Έχω 2 ζευγάρια,το ένα από αυτά είναι επώνυμα και ακριβά.Το νεράκι τους το μπάζουν για τα καλά.Ομολογώ ότι δεν είναι και ο πιο βολικός τρόπος να ταξιδεύεις με τέτοιες καιρικές συνθήκες.

Λίγο σπρέι στην αλυσίδα γιατί με τόσο νερό που είχε τραβήξει ,το ήθελε το λαδωματάκι της.

Σύνορα Σερβίας. Μας έκανε εντύπωση το γεγονός ότι δεν  μας έκαναν κανένα ελέγχο.

Ο καιρός δεν έχει σύνορα,παντού βροχή.

Με την πινακίδα της Σερβίας να μας  λέει Goodbye.

Είσοδο στην Κροατία.

Welcome to Croatia.

Ξανά στάση για ανεφοδιασμό.Το "Black Sheep" είναι τίγκα φορτωμένο και πάντα έτοιμο για νέες περιπέτειες.
 Cappuccino αλα Croatia.
Η βροχή και το κρύο δεν μας σταματάνε..

Μετά το Zagreb βρίσκονται τα σύνορα Κροατίας - Σλοβενίας.
Δυστυχώς λόγο χρόνου και κακοκαιρίας δεν ρισκάραμε να μπούμε .
Ήρθε η ώρα να μπούμε στην Ευρώπη ξανά.

Τα όρια ταχύτητας αλλάζουν κατά 10 χλμ πιο κάτω από την Ελλάδα.
Αυτό το άτιμο σύννεφο μας ακολουθεί ακόμα και στην Σλοβενία.
Ο έλεγχος ήταν πολύ τυπικός,δείξαμε τις ταυτότητες και περάσαμε χωρίς πολλά πολλά.

Στο συνοριακό σταθμό προμηθευτήκαμε την Vignette.Η τιμή της είναι στα 7,50 ευρώ για 7 μέρες.Δεν μπορείς να επιλέξεις μικρότερης διάρκειας.

Έτοιμοι για Σλοβενία με άμεσο προορισμό την Ljubljana.

Είσοδο στην πανέμορφη Ljubljana με τον καιρό να έχει βελτιωθεί για τα καλά.

Αφού πήγαμε στο "χάλια" ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει μέσω Booking,θα αναφέρω στο τέλος γιατί λέω χάλια ,αφήσαμε τα πράγματα μας και ξεκινήσαμε την βόλτα μας για το κέντρο της πόλης που απείχε 10 λεπτά.

Ljubljana μικρή σε μέγεθος, μεγάλη σε ομορφιά!
Το όνομα της πόλης, μοιάζει με τη λέξη «αγαπημένη» (ljubljena) στα σλοβενικά..Δεν μοιάζει καθόλου με πρωτεύουσα κράτους,όπως τις έχουμε συνηθίσει και είναι μικρή σε μέγεθος.Η λιλιπούτεια Λιουμπλιάνα, είναι ιδιαίτερα χαριτωμένη και ενδιαφέρουσα, με φυσικές ομορφιές, πανέμορφα κτήρια και καλλιτεχνική ατμόσφαιρα που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά της Κεντρικής Ευρώπης και της Μεσογείου.
Μια πόλη χωρίς κυκλοφοριακό πρόβλημα, περπατιέται πολύ εύκολα και ευχάριστα. Μάλιστα οι κάτοικοι λένε ότι άμα υπάρχουν πάνω από 6 αυτοκίνητα στο φανάρι της τροχαίας είναι κίνηση. Το νόμισμα είναι το ευρώ, δεν είχαμε να σκεφτούμε την αλλαγή νομίσματος. Υπάρχουν πολλά ΑΤΜ, τράπεζες και δέχονται κάρτες με πρώτη σε προτίμηση τη Visa. Δεν τη θεώρησα ακριβή χώρα σε σχέση με τις άλλες χώρες που επισκεφθήκαμε.

Η Λιουμπλιάνα δεν έχει παγκοσμίως διάσημα αξιοθέατα-σύμβολα, είναι όμως από μόνη της ένα αξιοθέατο: δε χρειάζεται να πηγαίνετε από το ένα μέρος στο άλλο
και να τσεκάρετε τον οδηγό σας αν τα έχετε κάνει όλα.
 Έχετε όλο το χρόνο για ατέλειωτους περιπάτους, ώστε να απολαύσετε την ίδια την πόλη.

Ο ποταμός Ljubljanica διασχίζει το κέντρο της πόλης, ανάμεσα σε ένα αρμονικό μείγμα Baroque, Art Nouveau και νεότερων αρχιτεκτονικών στυλ κτηρίων και κάτω από τα τείχη του αρχαίου κάστρου στο λόφο. Η νέα πόλη και ο σύγχρονος εμπορικός πυρήνας, βρίσκεται στα δυτικά του ποταμού, ενώ η παλιά πόλη και το κάστρο, βρίσκονται στην ανατολική πλευρά του. Πολλές γέφυρες διασχίζουν το ποτάμι, με πιο γνωστή την Tromostovje, σχεδιασμένη από τον αρχιτέκτονα Jože Plečnik.
Αξιοσημείωτη είναι και η μεγάλη φοιτητική κοινότητα της πόλης, που φοιτά στις 20 πανεπιστημιακές σχολές, τις τρεις ακαδημίες τέχνης και τα τρία πανεπιστημιακά κολέγια και δίνει έναν εναλλακτικό «αέρα» στην πόλη. Επίσης, τα μεγάλα μουσεία, οι γκαλερί και τα ατμοσφαιρικά μπαρ, κάνουν την πόλη ένα υπέροχο, χαλαρωτικό μέρος για να ξεχαστείς και να χαλαρώσεις.

Ursuline Church of the Holy Trinity

Χτίστηκε μεταξύ 1718 και 1726, είναι ένα από τα πιο ασυνήθιστα και πιο όμορφα μπαρόκ μνημεία της πόλης. Εκτός από την κυματιστή στέγη και την πανέμορφη μετωπική πρόσοψη , μπορεί να βρει κανείς αρκετά  καλλιτεχνικά αριστουργήματα στο εσωτερικό που δίνουν μια άλλη οπτική στο μεγαλείο του ναού.
Μετά τον σεισμό το 1895 το παλιό καμπαναριό κατεδαφίστηκε και ένα νέο χτίστηκε στη θέση του.

Triple bridge

Το κέντρο της πόλης έχει τις γνωστές 3 γέφυρες που δημιουργούν ένα είδος πλατείας και είναι τόπος συνάντησης, παιχνιδιών, υπαίθριων αγορών, συναυλιών κλπ.
Η μεσαία λέγεται γέφυρα των χωρισμένων και καλού κακού αποφύγετε να περάσετε από κει, εκτός και αν θέλετε να ξεφορτωθείτε το αμόρε σας.

Κατά μήκος του ποταμού μπορεί να βρεις τρατορίες και απλό φαγητό. Στον παράλληλο του ποταμού υπάρχουν ωραία εστιατόρια με προσεγμένη διακόσμηση και ποιότητα αλλά και ανάλογες τιμές.

Preseren Square

Πλατεία Prešeren
Αυτή η πλατεία πήρε το όνομά της από τον μεγαλύτερο ποιητή της Σλοβενίας, France Prešeren.
Η ποίησή του συμβολίζει τη νοσταλγία για την αγάπη και την ελευθερία και μάλιστα ένα από τα ποιήματά του, έγινε ο εθνικός ύμνος της χώρας.
Για τους ντόπιους, είναι η καρδιά της πόλης, ένας τόπος συνάντησης όπου γιορτάζουν πολιτιστικές εκδηλώσεις και τις δημόσιες αργίες.

Στάση για ανεφοδιασμό με Kebab.

Δύο είναι οι σημαντικότερες εκκλησίες της Λιουμπλιάνας. Η πρώτη και μεγαλύτερη είναι η εκκλησία του Αγίου Νικολάου που βρίσκεται στον πεζόδρομο, κοντά στο δημαρχείο. Η πρώτη εκκλησία στη θέση αυτή κατασκευάστηκε το 1262 μ.Χ. αλλά κάηκε αρκετές φορές και έτσι γκρεμίστηκε και ξαναχτίστηκε από την αρχή. Η σημερινή εκκλησία είναι του 1701 μ.Χ.
Αξίζει να θαυμάσετε την εξωτερική βαριά ορειχάλκινη πόρτα και τις τοιχογραφίες στο εσωτερικό του.

Η δεύτερη είναι η εκκλησία των Φραγκισκανών, που βρίσκεται στην πλατεία Preseren. Η διακοσμημένη πρόσοψη της εκκλησίας των Φραγκισκανών, που χτίστηκε μεταξύ 1646 και 1660, δεσπόζει στην πλατεία, με βάση το ιταλικό μοντέλο. Έχει ένα ωραίο ροζ χρώμα εξωτερικά και τοιχογραφίες εσωτερικά.Ανακατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα. Το 1993 ανακαινίστηκε εξολοκλήρου.
Και οι δύο εκκλησίες είναι ανοιχτές καθ όλη την διάρκεια της ημέρας και τελούνται καθημερινά θείες λειτουργίες.

Αφήνοντας πίσω την Παλιά Πόλη, κατευθυνθήκαμε προς το λόφο  της πόλης που δεσπόζει το επιβλητικό μεσαιωνικό κάστρου, "Ljubljanski Grad", το οποίο μπορείτε να επισκεφθείτε και να απολαύσετε τη θέα της πόλης και του ποταμού από ψηλά.

Η ιστορία του μεσαιωνικού κάστρου φαίνεται να ξεκινά τον 9ο αιώνα, αν και το κάστρο αναφέρεται για πρώτη φορά μόνο το 1144. Η σημερινή του εικόνα προέρχεται μετά το σεισμό του 1511 και περαιτέρω ανακαινίσεις τον 17ο αιώνα. Στη συνέχεια, καταλείφθηκε μέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 17ου αιώνα, ενώ αργότερα έγινε επαρχιακή φυλακή. Η σταδιακή ανακαίνιση του κάστρου, από τα μέσα της δεκαετίας του 1980, έχει σήμερα σχεδόν ολοκληρωθεί και ένα τελεφερίκ το συνδέει με την παλιά πόλη.Η είσοδος του τελεφερίκ βρίσκεται στην πλατεία Krekov, λίγο πιο κάτω από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου.Πήραμε το εισιτήριο των 8 ευρώ,μετ' επιστροφής.

Το τέρμα του τελεφερίκ μας βγάζει μέσα στον εσωτερικό περίβολο του κάστρου.

Η εσωτερική σκάλα που σε οδηγεί στον πύργο.

Ανεβήκαμε στον πύργο του ρολογιού. Από εκεί ψηλά μπορείς να δεις μια πανοραμική άποψη 360ο της Λιουμπλιάνας.Η θέα της πόλης με τις κόκκινες στέγες, είναι εκπληκτική από το κάστρο, ενώ όταν η ατμόσφαιρα είναι καθαρή, μπορεί κανείς να δει μέχρι και τις Άλπεις.

Ολόκληρη η πόλη αποτελεί ένα φυσικό τοπίο και γι αυτό είναι ωραίο να την περιηγηθεί και να τη εξερευνήσει κάποιος χωρίς να νιώθει την μονοτονία των πόλεων με ξακουστά ονόματα.

Αποκαμωμένος, περιμένω το τελεφερίκ.

Dragon Bridge

Όπως προανέφερα ,η πόλη έχει πολλές γέφυρες. Μία από αυτές λέγεται γέφυρα των δράκων και στολίζεται στην είσοδο και στην έξοδο της από δράκους με γυρισμένες ουρές.
Η παράδοση λέει ότι οι δράκοι κουνούσαν τις ουρές τους όταν διάβαινε τη γέφυρα μια παρθένα κόρη.

Ξανά πίσω στην Preseren Square όπου υπήρχαν διάφορα event.

Ξενοδοχείο:Gostišče Pri Poku
Τιμή: 75 EUR/NIGHT Β&Β. (2 Nights)
Βαθμολογία: "3"
Kαμία σχέση αυτό που είδαμε στο Booking με αυτό που βρήκαμε όταν πήγαμε.Τα δωμάτιο ήταν μικρό και καθόλου άνετο και βολικό.Η σύνδεση στο internet, (wi-fi), ήταν παρά πολύ κακή.Το εστιατόριο τους ήταν πάρα πολύ ακριβό.Το πρωινό ήταν πολύ φτωχό με όχι και τόσο καλή ποιότητα.

Το ταξίδι μας συνεχίζεται.